Åbn døren: En novelle af Cam

En cykelhjelm er enhver hovedbeklædning eller en anordning, der er beregnet til at beskytte mod hovedskader, mens du kører på cykel. I cykelhjelme i dag ses ventilation som en nøgle til hjelmens markedssucces med en tendens til flere og flere ventilationsåbninger. Nogle hjelme havde en forskel i rating, afhængigt af valget af hjernen model. Data blev analyseret ved hjælp af SPSS-software version 17. Som en strategi for at begrænse og minimere konsekvenserne af cykelulykker i form af dødelighed og handicap, denne undersøgelse bidraget til at forstå forskellige holdninger og barrierer, at kommercielle cykelryttere har om brugen af hjelme og fordelene ved at bære hjelm som et middel til at reducere risikoen og antallet af hoved-og hjerneskader på grund af cykel ulykker.

I modsætning hertil var Paris cyklister langt mere tilbøjelige til at bruge lys om natten (45,2%), end Boston cyklister (15,6%) eller Amsterdam cyklister (7,6%). Med cykel og bil dødsfald som tællere, og den franske, USA, airbag cykelhjelm video – over på denne hjemmeside https://cykelairbag.dk/ – og den nederlandske befolkning som nævnere synes Nederlandene at have en dramatisk lavere dødelighed for personer i personbiler og for den kombinerede gruppe af cyklister og personer i personbiler. Toogtredykere procent af Boston cyklister bar hjelme versus kun 2,4% af Paris cyklister og kun 0,1% af Amsterdam cyklister. Boston har færrest cykler i timen på 55, Paris er næste på 74, sammenlignet med 242 cyklister i timen i Amsterdam. En af hovedårsagerne til, at mange cyklister og pendlere i byerne nægter at bære hjelme, er, at de synes, det får dem til at se lamme ud. Kun 1-40 % af de voksne cyklister i de europæiske lande gør brug af cykelhjelme. Alle grupper forbruges en betydelig mængde sodavand og færre portioner af frugt, grøntsager og mælk end anbefalet til en sund kost. 33,34 Der er betydelig variation i brugen af cykelhjelm blandt racemæssige/etniske grupper, men selv blandt hvide-de højeste brugere-mere end en tredjedel af unge sjældent eller aldrig bruge hjelme, hvilket placerer dem i risiko for hovedskade.5 Forskelle i brug af cykelhjelm er ikke blevet undersøgt i forskningslitteraturen, og selv om generelle hindringer for brug af hjelm er blevet identificeret,35 yderligere forskning er nødvendig for at forstå, hvordan man bedst kan mindske forskellen.

Vi har taget hensyn til nogle af de spørgsmål, som De måske ønsker at have besvaret. De kan ikke bygges til road racing, men de er bygget til at tage en slå. På trods af variationen efter race/ etnicitet og generation, vores undersøgelse påpeger også, at alle gruppers forebyggende sundhed adfærd kan drage fordel af kliniske og folkesundhedsmæssige indgreb. Alle unge brugte mere tid på at se tv og spille videospil om dagen end den maksimale 2-timers maksimum anbefalet af American Academy of Pediatrics. 36 Der er imidlertid ikke klar enighed om, hvad der er rimelige skæringer for den tid, der bruges på disse aktiviteter, og der er behov for mere forskning for at fastslå arten af eventuelle sammenslutninger med risici for fedme og andre sundhedsproblemer. Yderligere undersøgelse er nødvendig for at forstå, hvorfor disse forskellige tendenser opstår, og hvordan interventioner bedst kan styrke positiv sundhed adfærd, som indvandrere bringe fra deres hjemlande.

På kort sigt ser det ud til, at især særlige pristilbud, måske i kombination med uddannelseskampagner, er det bedste middel til at fremme brugen af hjelm. Når du leder efter den bedste cykel til børn, så glem ikke hjelmen. Den Trans-America cykelsti var at fejre BICENTENNIAL (200 års jubilæum) af USA’s Uafhængighedserklæring. Intens elevorienteret uddannelse og incitamenter havde kun ringe kortsigtet effekt, hvilket øgede brugen af hjelm fra 0 til kun 5 %. Undervisningen syntes dog at have en latent effekt, hvilket resulterede i en hjelm brug af 17% i begyndelsen af det følgende skoleår. Regeringen kunne støtte følgende aktiviteter med henblik på at fremme brugen af hjelme i Nederlandene: i) forskning, nemlig: ulykkesundersøgelse, markedsorienteret undersøgelse og produktundersøgelse; ii) lokale projekter, hvor cykelhjelmen fremmes som et interventionsfremmende middel, f.eks.: særlige pristilbud, cykelfremmende hold og lokale sikkerhedsprojekter iii) trafikundervisning med særlig vægt på cykelhjelmen og iv) udvikling af særlige faciliteter for at muliggøre opbevaring af hjelmen.

På længere sigt vil fremme af brug af hjelm helt sikkert blive betjent af produktvurdering og -forbedring og af udviklingen af særlige faciliteter. Det nederlandske transportforskningscenter (AVV) under transportministeriet bestilte SWOV Institute for Road Safety Research til at indsamle viden om mulighederne for at fremme frivillig brug af cykelhjelme i Nederlandene. Dette papir præsenterer den første offentliggjorte forsøg på at indarbejde beregningsmæssige væske dynamik (CFD) i cykelhjelm ventilation design. I øjeblikket sker en vis optimering i hjelm ventilation design af producenter, men det indebærer en iterativ fremstillingsprocesfremstilling prototyper og teste dem. Desværre disse huller kommer på bekostning af sikkerheden og strukturelle integritet hjelmen.